Maak Grijs Groener
Nederlanders willen biodiversiteit beschermen, maar slechts een kwart weet hoe
Publiekscampagne ‘Maak Grijs Groener’ brengt het belangrijke maar onbekende begrip biodiversiteit
tot leven en helpt Nederlanders een bijdrage te leveren.
Wat feiten
Nederlanders vinden biodiversiteit belangrijk, maar het stuit nog op veel onwetendheid.
Bijna twee derde van Nederland weet namelijk niet waarvoor het begrip biodiversiteit precies staat.
Na uitleg vindt 4 van de 5 Nederlanders het belangrijk om biodiversiteit in zijn of haar omgeving,
in Nederland én wereldwijd te beschermen.
Bijna een derde vindt dat er dringend verandering moet komen en bijna een kwart zegt biodiversiteit
mee te laten wegen tijdens de verkiezingen van volgend jaar.
Slechts een op de vier zegt te weten wat te doen om biodiversiteit te beschermen. Dat terwijl bijna 3 van de 5
Nederlanders zegt iets te kunnen en willen doen om biodiversiteit te beschermen.
Dit en meer blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Motivaction in opdracht van Stichting Deltaplan Biodiversiteitsherstel
onder ruim 1.200 Nederlanders. Het onderzoek is de aanloop naar de publiekscampagne ‘Maak Grijs Groener’.
De NBV is officieel supporter van het Deltaplan Biodiversiteitsherstel
Meer weten?
Kijk op de de site van Deltaplan Biodiversiteitsherstel